8 jan 2015

Geluiden in de klas.

Lily en Juliette hadden nieuwe schoenen aan.



Lily bracht haar hakschoentjes mee van Frozen.
Welk geluid maken deze schoenen ?
tik tik tik tik

En onze sloffen ?
woef woef

Hoe klinken sokken ?
swiep swiep



En hoe klinkt slof-sok-slof-sok ?
woef swief woef swief

En blote voeten ?
pets pets

We ervaarden verschillende timbres.

Sara bracht een geluidenboek mee.
Elk knopje brengt een geluid voort.
Kan jij ze nabootsen ?























Edward vond ook leuke luisterboekjes in de bib.

De kikker zegt krwaak krwaak.

Zachte geluiden zijn aangenaam.
Je moet ze soms dicht bij je oor houden.
Oehoe


De sinaspers maakt ook geluid.
Brr brr

Furby kan praten.
Hello

Dit hondje blaft zachtjes.
Waf waf

 Ik kan niet zo goed horen met mijn oorverwarmers aan !

Edward hoort hier haast niks meer mee !

Bob de bouwer draagt ook een speciale koptelefoon als hij boort.
Anders word hij doof.


Verhaal op CD beluisteren met een andere koptelefoon.
Alleen jij kan dit horen, Bracey !


 Ik heb lekker warm aan mijn oren.

Hoor jij wat ik hoor ?



We beluisterden het versje van de krokodil op de CD van Tilde.

Het uitvoeren van het versje.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten