11 dec 2014

Rood en warm. Blauw en koud.

Rode spulletjes voor de fotoshoot. 
We maken  een  kalender.




Fototoestel van Tilde flitst als je een foto maakt.



 Cars is rood.


 Mijn papa is ook brandweer.
Deze helm is rood.
Wat doet de brandweer ?
*brand blussen
*tu tè tu tè
*mensen helpen

Deze springballen hebben een flitslampje zoals de brandweerauto.



Foto zonder flits en met flits.
Zie je het verschil ?



Jules kreeg dit jasje van Lutz.
Nu behoort hij ook tot het korps.


Voor elk seizoen iets...


Brandweercommandant. 


Mijn aap is ook rood.



We voelen eens hoe warm vuur kan zijn...



Blus het vuur maar vlug !

Kan je ook  het vuur van deze draak blussen ?

 
Vrije tekst van Manuel :
Ik ben naar de Efteling geweest.
Dat was superver rijden.
Ik heb daar gestapt.
Superveel rondjes.
Ik heb Roodkapje gezien.
Een blauwe ridder vecht tegen de draak.
Ook een rode, een paarse en een groene.
Er komt vuur uit de mond van de draak.
Dat is warm.
De draak staat in mijn boek.

Wij blazen ook eens zoals de draak.






Er zit ook lucht in de accordeon van Juliette.




We dansten op muziek van Winokkio.
Ze spelen daar ook accordeon.
Lutz bracht deze CD mee.
'Mijn school is mooi.'



De telefoon dient om opgeroepen te worden.







Wielen schilderen voor de brandweerauto.


Dit lichtje van Roxy zien we goed op deze donkere morgen.


We gebruikten het lichtje om aan de sirene extra kracht te verlenen...



De ziekenwagen heeft ook een lichtje...




Popjes van de film 'Frozen'.

Brrr daar is het koud...
Scheerschuim is eerst koud.
Deze kleurt zelfs blauw.


Als je veel wrijft krijg je warm...




De barbies krijgen het koud, 
we kleden ze eens aan.



Schudbollen met kunstsneeuw.
We verlangen stilletjes naar echte sneeuw...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten