12 dec 2014

Boek Rupsje Nooitgenoeg navertellen door de kinderen.
Wat kennen we dat al goed !
Rups

Cocon

Vlinder



Tekenen met krijt op krijtbord, -laptop en -tafel.

Een reuzevlinder.













Paddenstoelen van Lily.













Help, een luipaard in de klas !

 Grauw, ik kom jullie opeten !

Mozaïek leggen : de vacht van het luipaard.





Mooi per kleur.


De zoekmachine : wie is het ?

Ghita begeleidt het spel.

Vragen stellen :
Is het een jongen of meisje ?
Heeft hij een rode muts ?
Heeft hij een bril ?
...

Variant op 'wie is het ?'




Iemand verstopt zich in de doos.
Rarara, wie zit in het kadootje ?









Hoeveel kindjes kunnen in het kadootje ?




Puzzelen...





Of liever nog eens de domino.




'Winkeltje is open !'

Rijkgevulde tafel !




Bed eens aan de andere kant gezet...
Het spel werd intensiever !


Treinspoor maken.


Edward bracht Pursy mee.
Die is groen.
Is dit papatrein en kindjetrein ?



Edward maakte een spoor met zijn sjaal.
Grappig !


Schilderen met een dennentak.
Die is ook groen zoals Pursy.
Dat prikt wel een beetje...



Tilde bracht ook een dennentak mee.
We ontdekten het verschil tussen bladeren en naalden.
Sara's takje had bladeren die groen blijven in de winter.
De meeste bomen en struiken zijn nu kaal...

Kielekielekiele !



Steekparels in isomo prikken.
We maken er een kerstboom van.


We bespreken de gevoelenskaartjes die in ons vrijetekstenboek staan.
Veel kindjes zijn bang als het donker wordt...
We lazen dit boek voor.


Een film over visjes.


Een DVD speelt niet af in een CDspeler
merkten we. Nochtans lijkt het op een CD...
We proberen hem eens in de komende week te bekijken...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten